Uuden yrityksen brändin suunnittelu
Yrityksen perustaminen on jännittävää aikaa. Tuntuu, että maailma on täynnä lukemattomia mahdollisuuksia menestyä!
Koska markkinoille kuitenkin tulee vuosittain paljon uusia yrityksiä, voi olla vaikeaa erottua joukosta ja jättää jälkensä potentiaalisten asiakkaiden mieliin.
Kolme tärkeintä hyvin suunnitellun brändin kulmakiveä ovat konsepti, brändi-identiteetti ja visuaalinen ilme. Ratkaisevaa on olla johdonmukainen ja yhdenmukainen kaikissa kanavissa.
Bakery on erikoistunut brändien suunnitteluun ja kehittämiseen. Laita viestiä, niin aloitetaan yhteistyö.
Kaikki alkaa konseptista
Konseptisuunnitelma eli liiketoiminnan kuvaus kertoo, kuinka yrityksesi aikoo toteuttaa liikeideansa käytännössä ja tehdä sillä voittoa.
Konsepti toimii moottorina, joka ylläpitää johdonmukaista laatua ja yhtenäisiä toimintatapoja. Yrityksille, jotka tavoittelevat kasvua, vankan konseptin luominen ja sen noudattaminen on ehdoton välttämättömyys. Selkeä kuvaus liiketoiminnasta tarjoaa pohjan toiminnan skaalaamiselle.
Brändi-identiteetti on välttämättömyys
Brändisi on paljon enemmän kuin pelkkä logo tai tarttuva tunnuslause.
Se kertoo, kuka olet ja mitä yrityksesi edustaa. Luomalla vahvan brändi-identiteetin luot yhteyden kohdeyleisöösi, rakennat luottamusta ja erotut kilpailijoista.
Kun brändisi on johdonmukainen kaikissa kohtaamisissa, se lähettää asiakkaillesi selkeän ja yhtenäisen viestin. Tämä auttaa rakentamaan luottamusta ja tunnettuutta sekä vahvistaa brändi-identiteettiäsi asiakkaidesi mielissä.
Visuaalinen ilme tukee brändiä
Visuaalisella ilmeellä tarkoitetaan elementtejä, joita käytetään edustamaan yritystä, organisaatiota tai tuotetta.
Uniikin visuaalisen ilmeen kehittäminen on tärkeä osa vahvan brändin rakentamista. Se auttaa erottumaan kilpailijoista ja helpottaa asiakkaita tunnistamaan ja muistamaan brändisi. Hyvin suunniteltu visuaalinen ilme myös herättää tunteita ja auttaa rakentamaan asiakkaiden luottamusta.
Vinkit tuottavan ja kestävän brändin rakentamiseen
Ole johdonmukainen viestinnässä
Varmista, että viestisi on johdonmukainen kaikissa kanavissa. Huomioi tapa viestiä, ydinviestit ja brändin tarina.
Luo graafinen ohjeisto
Luo selkeät ohjeet, jotka kertovat brändisi ulkoasusta. Sisällytä ohjeistoon ainakin värit, typografia, visuaaliset elementit ja valokuvien sekä videoiden tyyli.
Kouluta työntekijöitä
Varmista, että kaikki työntekijät, myös asiakastehtävissä olevat, ovat tietoisia brändiohjeista ja ymmärtävät ne.
Tarkista ja päivitä säännöllisesti
Tarkastele brändiäsi säännöllisesti ja päivitä ohjeistusta tarvittaessa.
Bakeryn brändipaketit startup-yrityksille
Kaikki Bakeryn paketit sisältävät konseptoinnin sekä brändi-identiteetin ja visuaalisen ilmeen luomisen. Kokonaisuudesta taitetaan kattava brandbook.
Hinta määräytyy yrityksen tavoitteiden mukaisesti.
Kaikki hinnat alv 0%.
Mikro-
yritys
Tavoitteet:
Työllistää <10 henkilöä
Liikevaihto <2M€
Alk. 4 900€
Pieni
yritys
Tavoitteet:
Työllistää <50 henkilöä
Liikevaihto <10M€
Alk. 9 900€
Keskisuuri
yritys
Tavoitteet:
Työllistää <250 henkilöä
Liikevaihto <50M€
Alk. 19 900€
Laita viesti!
Aloita uniikin brändin rakentaminen ottamalla meihin yhteyttä.
Vastaamme yhden arkipäivän kuluessa.