Scroll Top

Uuden yrityksen brändin suunnittelu

Yrityksen perustaminen on jännittävää aikaa. Tuntuu, että maailma on täynnä lukemattomia mahdollisuuksia menestyä!

Koska markkinoille kuitenkin tulee vuosittain paljon uusia yrityksiä, voi olla vaikeaa erottua joukosta ja jättää jälkensä potentiaalisten asiakkaiden mieliin.

Kolme tärkeintä hyvin suunnitellun brändin kulmakiveä ovat konsepti, brändi-identiteetti ja visuaalinen ilme. Ratkaisevaa on olla johdonmukainen ja yhdenmukainen kaikissa kanavissa.

Bakery on erikoistunut brändien suunnitteluun ja kehittämiseen. Laita viestiä, niin aloitetaan yhteistyö.

Kaikki alkaa konseptista

Konseptisuunnitelma eli liiketoiminnan kuvaus kertoo, kuinka yrityksesi aikoo toteuttaa liikeideansa käytännössä ja tehdä sillä voittoa.

Konsepti toimii moottorina, joka ylläpitää johdonmukaista laatua ja yhtenäisiä toimintatapoja. Yrityksille, jotka tavoittelevat kasvua, vankan konseptin luominen ja sen noudattaminen on ehdoton välttämättömyys. Selkeä kuvaus liiketoiminnasta tarjoaa pohjan toiminnan skaalaamiselle.

Brändi-identiteetti on välttämättömyys

Brändisi on paljon enemmän kuin pelkkä logo tai tarttuva tunnuslause.

Se kertoo, kuka olet ja mitä yrityksesi edustaa. Luomalla vahvan brändi-identiteetin luot yhteyden kohdeyleisöösi, rakennat luottamusta ja erotut kilpailijoista.

Kun brändisi on johdonmukainen kaikissa kohtaamisissa, se lähettää asiakkaillesi selkeän ja yhtenäisen viestin. Tämä auttaa rakentamaan luottamusta ja tunnettuutta sekä vahvistaa brändi-identiteettiäsi asiakkaidesi mielissä.

Visuaalinen ilme tukee brändiä

Visuaalisella ilmeellä tarkoitetaan elementtejä, joita käytetään edustamaan yritystä, organisaatiota tai tuotetta.

Uniikin visuaalisen ilmeen kehittäminen on tärkeä osa vahvan brändin rakentamista. Se auttaa erottumaan kilpailijoista ja helpottaa asiakkaita tunnistamaan ja muistamaan brändisi. Hyvin suunniteltu visuaalinen ilme myös herättää tunteita ja auttaa rakentamaan asiakkaiden luottamusta.

Vinkit tuottavan ja kestävän brändin rakentamiseen

Ole johdonmukainen viestinnässä

Varmista, että viestisi on johdonmukainen kaikissa kanavissa. Huomioi tapa viestiä, ydinviestit ja brändin tarina.

Luo graafinen ohjeisto

Luo selkeät ohjeet, jotka kertovat brändisi ulkoasusta. Sisällytä ohjeistoon ainakin värit, typografia, visuaaliset elementit ja valokuvien sekä videoiden tyyli.

Kouluta työntekijöitä

Varmista, että kaikki työntekijät, myös asiakastehtävissä olevat, ovat tietoisia brändiohjeista ja ymmärtävät ne.

Tarkista ja päivitä säännöllisesti

Tarkastele brändiäsi säännöllisesti ja päivitä ohjeistusta tarvittaessa.

Bakeryn brändipaketit startup-yrityksille

Kaikki Bakeryn paketit sisältävät konseptoinnin sekä brändi-identiteetin ja visuaalisen ilmeen luomisen. Kokonaisuudesta taitetaan kattava brandbook.

Hinta määräytyy yrityksen tavoitteiden mukaisesti.
Kaikki hinnat alv 0%.

Mikro-
yritys

Tavoitteet:
Työllistää <10 henkilöä
Liikevaihto <2M€

Alk. 4 900€

Pieni
yritys

Tavoitteet:
Työllistää <50 henkilöä
Liikevaihto <10M€

Alk. 9 900€

Keskisuuri
yritys

Tavoitteet:
Työllistää <250 henkilöä
Liikevaihto <50M€

Alk. 19 900€

Laita viesti!

Aloita uniikin brändin rakentaminen ottamalla meihin yhteyttä.

Vastaamme yhden arkipäivän kuluessa.

    Top