Kirjoittajana Tommi Erkkilä, Bakeryn analyyttinen strategisti ja markkinoinnin moniosaaja.
Tavoitteellinen markkinointi on avain yrityksen kasvuun ja kehitykseen. Parhaimmillaan hyvin toteutetusta markkinoinnista muodostuu yrityksen tärkein kilpailuetu. Markkinointiin investoiminen näkyy usein nopeastikin positiivisesti liikevaihdossa ja tuo pitkällä tähtäimellä merkittävästi lisää kannattavuutta.
Markkinointisuunnitelma tekee pakkopullasta tuottavaa
Usein markkinoinnin toimenpiteet koetaan pakkopullaksi. Verkkosivuja ja somea on pakko päivittää, jotta pysytään asiakkaiden mielissä. Mielentila johtuu usein siitä, että markkinoinnin toteuttamiseen voi kulua kohtuuttomasti aikaa ja tuloksia on vaikea mitata.
Laadukasta markkinointia voidaan tehdä varsin vähällä vaivalla, mikäli toiminta on tavoitteellista ja suunnitelmallista.
Tavoitteellisuus edellyttää markkinointisuunnitelman laatimista, mutta huolellinen suunnittelu säästää merkittävästi aikaa ja resursseja.
Markkinointisuunnitelma on tärkein työkalu arjen markkinoinnin toteutukseen. Hyvin laadittu suunnitelma kattaa kaikki markkinoinnin toimenpiteet, toimenpiteiden aikataulun sekä mittarit tulosten todentamiseen.
Lue lisää markkinointisuunnitelman laatimisesta:
→ Markkinointisuunnitelmalla kohti tuloksia
→ Markkinointisuunnitelma on työkalu kohderyhmäsi tavoittamiseen
Suunnitelma edellyttää strategian laatimista
Hyvä suunnitelma edellyttää selkeää strategiaa. Strategiaan panostaminen on investointi tulevaisuuteen. Se auttaa organisaatiota navigoimaan monimutkaisessa markkinointiympäristössä ja saavuttamaan pitkäaikaiset tavoitteensa. Lisäksi se voi auttaa reagoimaan nopeasti muuttuviin olosuhteisiin ja pitämään kilpailuetua markkinoilla.
Lue lisää strategiasta:
→ Miksi markkinointistrategia on tärkeä?
→ Miten luodaan hyvä markkinointistrategia?
Haluatko tehdä pakkopullasta tuottavaa?
Soita tai jätä yhteystietosi sitoumuksetta, niin toimitusjohtajamme Janni on sinuun yhteydessä.