Mr.Fruit

Täysin uudenlaisen tuorehedelmäkonseptin myymälän tila-, kaluste-, valaistus- ja printtimateriaalisuunnittelu

TIMELINE

2016-

STATUS

Served & cooking to be continued.

INGREDIENTS

Konseptin kehitystyö yhteistyössä asiakkaan Arho Yhtiöt Oy:n kanssa
Myymälän tilasuunnittelu ja -toteutus
Myymälän kaluste- ja valaistussuunnittelu
Myymälän printtimateriaalit
Tilasuunnittelun projektihallinta
Sisällöntuotanto sosiaalisen median kanaviin

DETAILS

Mr.Fruitin tarina alkoi Helsingin Kauppatorilla vuonna 1994, jolloin yrityksen perustajat aloittivat vihannesten ja marjojen myynnin. Vuosien varrella toiminta on laajentunut, mutta Mr.Fruitin arvot ovat edelleen samat: rehtiys, tuoreus ja laatu.

Mr.Fruit halusi luoda kokonaan uuden, ainutlaatuisen ja kotimaisen myymäläkonseptin, joka toisi saman katon alle terveelliset ateriat, välipalat ja juomat helpottamaan kiireisten kaupunkilaisten arkea. Mr.Fruit elää sesongin mukaan, kuten aikoinaan torikaupassa – reilulla meiningillä ja rohkeasti uudistuvalla valikoimalla.

OUR RECIPE

Yhteistyömme Arho Yhtiöt Oy:n kanssa alkoi kaksi vuotta sitten, jolloin koko konseptin suunnittelutyö lähti liikkeelle yhteistyössä Pentagon Designin kanssa. Asiakkaalla oli alusta saakka hedelmällinen visio siitä, millaiselta koko konseptin myymälätiloineen tulisi näyttää. Selkeä visuaalinen näkemys oli tuoda Suomeen jotain uudenlaista – mielikuvissa Barcelonan kauppahalli La Boqueria yltäkylläisine väreineen, tuoreine raaka-aineineen ja henkeäsalpaavine tuotevalikoimineen.

Pilottimyymälä avattiin kauppakeskus REDIin torstaina 20.9.2018. Toteutimme uuden myymälän tilasuunnittelun keskittyen toimivuuteen, asiakasvirtoihin, käyttökokemukseen ja saavutettavuuteen. Myymälän kalustesuunnitteluun sisältyivät myymäläkalusteet, värit, pinnat ja materiaalit.

Mr.Fruitin kanssa yhteistyö jatkuu tulevaisuudessa avattavien myymälöiden tilasuunnittelulla. Seuraavat konseptin mukaiset myymälät avataan Helsingin Pasilaan rautatieaseman yhteyteen rakenteilla olevaan kauppakeskus Triplaan ja Helsingin keskustaan. Tulemme suunnittelemaan Mr.Fruitin markkinointistrategian, joka sisältää sosiaalisen median, vaikuttajamarkkinoinnin ja kampanjasuunnittelun. Lisäksi konseptin kehitystyö jatkuu.

Tarvitsetko apua tilasuunnitteluun? Autamme mielellämme!

Bakery toteuttaa isotkin kokonaisuudet laajan osaajaverkoston avulla, tilasuunnittelusta toteutukseen.

Soita tai laita viesti! Toimitusjohtajamme Janni vastaa.

JANNI AREVA

Interior Architect & CEO
janni@bakerycreative.fi
+358 44 562 94 82

Leave a comment

You must be logged in to post a comment.
Top